Friday, December 30, 2011

Bengang Gile.. aku ari ni.....

Hari ni Jumaat 30/12/11 ialah JCard Jusco AU2 keramat. Ok lunch kat opic aku ni klu ari jumaat 2jam dari 12.30pm-2.30pm oleh kerana dekat sgt lah kan dgn jusco ni so aku pun tepat kul 12.30pm jek zaaaassssssssssss................. terus jek ke jusco, aku cam biase gi dgn ina je sesampai aku berpecah ina kat tingkat bawah aku kat tingkat 1, ok aku cume beli baju Qis jek coz nak cepat. pilih punye pilih pastu cepat2 gi bayar.....

Yg aku bengangggggggggg sgt kat cashier ni ade ke patut brother kat depan tu beli rm430 jek dia gi scan 1 item tu spi 2x tetiba jek dah jadi rm680. pastu siap cakap ok bang rm680 cam org x bersalah jek bg tahu rm680. Ape lagi bengang r brother tu pun kata dia beli baju 5helai jek td promoter tu kira dlm 400ratus lebih jek camne leh jadi rm680 lak! kakak tu pun gelabah pastu nak gi panggil org yg berkenaan nak suh tolong refund balik, dia xtahu nak wat camne. 20minit aku tunggu org dah berderet beratur kat blakang aku ni.. dah lah aku ade sejam jek lagi nak shopping, ngat nak gi beli brg dapun sat lg....

k, kes brother tu dah selesai now turn aku lak.... lepas scan smua baju aku dia ckp harga rm234.30.. terkejut beruk aku bli baju anak aku 4 helai jek tu pun selai baju lebih kurang rm39. ok fine, lepas bayar jek aku terus check aku nyer resit rupe2nyer ade 2 item scan 2x. aku geram tul lah... aku pun tanye kakak tu

Aku : akak ade scan baju 2x lah kat resit ni!
cashier: sekejap ye

Aku geram tul lah kakak ni dia suruh aku tunggu sekejap. apekejadah nyer dia sibuk duk settle 2-3 org lain yg beratur nak bayar,.... aku pun tanyer akak lambat lagi ke klu tak, nak gi ngadu jek kat customer service.. barulah kakak tu pandang aku then terus jek cari supervisor dia tuk refund yg silap bayar td. ni lah dia resit yg silap kat bawah ni.


kat bulat merah tu rm234.30. Kan menyusahkan org jek tunggu lagi setengah jam dah kat ctu.... kakak cashier tu ntah kemane gi cari supervisor tuk settle kan coz xreti nak refund balik resit td. bengang gile aku kakak cashier ni! dah lah tuh xngaku salah lak sibuk duk ulang camne aku leh scan 2x ni balik2 duk ulang perkataan tu jek! poyo tul lah kakak ni... sial!!!!!!!!!!!!
lepas jek scan smula akhirnye rm152.10 jek aku shopping. See klu aku xcheck blk resit tu bertapa rugi nyer aku. beza dlm rm82.20, byk tu lepas aku beli bra waco selai. tulah dia kesah bengang gila aku ari ni........... Sekian..................







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...